8 obiceiuri sănătoase care îți pot prelungi viaţa cu şase ani

Oamenii care respectă opt comportamente sănătoase, precum renunţarea la fumat şi activitatea fizică regulată, pot avea o vârstă biologică cu şase ani mai mică decât vârsta lor cronologică, potrivit unui nou studiu.

Lista „8 lucruri esenţiale pentru viaţă” – care include practicarea a cel puţin 150 de minute de activitate fizică moderată sau 75 de minute de activitate fizică viguroasă pe săptămână, o dietă echilibrată, bogată în legume, nuci şi proteine slabe, precum şi renunţarea la fumat – a fost creată iniţial de Asociaţia Americană a Inimii pentru a-i ajuta pe oameni să îşi îmbunătăţească sănătatea cardiovasculară.

Dar noul studiu, care va fi prezentat la Congresul Cardiologilor Americani din Philadelphia, a evidenţiat efecte „anti-îmbătrânire”, notează ANSA, preluată de Mediafax.

Cei care nu urmează obiceiuri sănătoase au un corp cu patru ani mai bătrân decât vârsta lor, potrivit studiului realizat la Columbia University Irving Medical Center din New York.

Celelalte recomandări sunt somnul între şapte şi nouă ore pe noapte, menţinerea unei greutăţi sănătoase şi controlul colesterolului, glicemiei şi tensiunii arteriale.

Studiul a constatat că respectarea listei nu numai că îmbunătăţeşte sănătatea inimii, dar poate încetini şi procesul de îmbătrânire.

Cercetătorii au evaluat peste 6.500 de participanţi, calculând inclusiv vârsta reală a organismului lor.

Echipa a constatat că cei care au aderat cu fidelitate la lista de principii aveau o vârstă biologică în medie cu şase ani mai mică decât vârsta lor. Cei care au respectat principiile mai puţin aveau o vârstă biologică medie cu patru ani mai mare decât vârsta lor cronologică.

Vezi și

Iată ce trebuie să faci ca să dormi bine. Sfaturile vin de la experți

Mai mult de o treime dintre americani nu respectă recomandarea de şapte până la nouă …