Acasă / Sănătate / De evitat: Top 4 alimente care provoacă stres

De evitat: Top 4 alimente care provoacă stres

De stres nu putem scăpa, este una dintre problemele majore cu care se confruntă oamenii în secolul vitezei, dar sunt lucruri pe care oricine le poate face ca să nu alimenteze această maladie.

Cu toate că sunt multe moduri sănătoase în care prin care stresul poate fi combătut- printre care şi meditaţia şi activităţile fizice – alimentaţia joacă un rol important în ţinerea stresului sub control, potrivit Mediafax.

Când eşti ocupat, agitată sau treci printr-o perioadă aglomerată este indicat să consumi alimente care te energizează – nu să contribui la sporirea cantităţii de hormoni ai stresului. În doze mari, cortizolul şi andrenalina, contribuie la tulburarea mai multor aspecte din viaţa ta, de la digestie până la somn.

Iată cum poţi reduce starea de stres.

1. Evită băuturile energizante şi cele pe bază de cafea

Când eşti stresată ultimul lucru de care au nevoie organismul şi creierul tău este o doză de cofeină, mai ales alături de o porţie de sirop de porumb cu un conţinut ridicat de fructoză. Deşi un capuccino sau un energizant îţi oferă un boost de energie la început, după o perioadă va urma şi senzaţia de „cădere”, care te va face să te simţi agitată şi deprimată. Dacă pe parcursul zilei consumi prea multe astfel de băuturi, când vine timpul să te culci te vei simţi extenuată şi vei avea probleme să adormi – în plus, te vei simţi chiar mai stresată.

Cofeina determină şi creşterea în greutate, mai ales dacă este asociată cu un regim alimentar nesănătos. Consumul excesiv de cofeină are acelaşi efect ca şi stresul prelungit.

2. Renunţă la dulciuri şi produse de patiserie

Oricât de tentant ar fi să mănânci o prăjitură când eşti stresată, ar trebui să te gândeşti de două ori înainte de a te răsfăţă cu o vizită la cofetărie. Dulciurile îţi dau energie, dar rezistenţa la insulină şi kilogramele în plus sunt riscuri pe care trebuie să le iei în calcul. Când eşti stresată, cantitatea mare de hormoni ai stresului combinaţi cu alegeri alimentare nesănătoase favorizează kilogramele în plus hrănind bacteriile rele din intenstin în detrimentul celor bune. Acest dezechilibru intestinal poate declanşa un ciclu vicios al poftelor alimentareşi al afecţiunilor stomacului.

Zahărul nu conţine substanţe nutritive esenţiale. El furnizează o creştere bruscă de energie în organism, care este posibil să ducă la extenuarea glandelor suprarenale. Acest lucru poate duce la irascibilitate, o slabă capacitate de concentrare şi depresie. Consumul ridicat de zahăr reprezintă o povară serioasă pentru pancreas, fapt ce măreşte riscul apariţiei diabetului.

3. Evită alimentele procesate

Deşi există o mulţime de motive să renunţi la alimentele procesate, îţi mai oferim unul: acestea cresc nivelul hormonului de stres. Pe lângă grăsimile rele, chimicale şi foarte puţine nutritive alimentele procesate conţin multă sare şi zhăr care cresc nivelul cortizolului. Alimentele procesate precum carbohidraţii simpli (covrigei, chipsuri) cresc nivelul cortizolului şi afectează starea de dispoziţie. Pentru a digera alimentele procesate, organismul trebuie să-şi folosească propriile vitamine şi minerale, adică să îşi consume rezervele. Alimente rafinate pe care trebuie să le eviţi sunt prăjiturile, biscuiţii, pâinea şi produsele de patiserie.

4. Ai grijă la alcool

După o zi lungă şi stresantă, o bere sau un cocktail par a fi modul perfect de relaxare. De fapt, alcoolul nu este deloc de ajutor deoarece stimulează eliberarea hormonului de stres. Alcoolul are un efect depresiv, ceea ce poate accentua starea de stres. Alcoolul stimulează secreţia de adrenalină, ceea ce duce la apariţia unor probleme precum tensiunea nervoasă, irascibilitatea şi insomnia. Excesul de alcool duce la creşterea depozitelor de grăsime din zona inimii şi slăbeşte funcţia imunitară. De asemenea, alcoolul micşorează capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism.

Data viitoare când te simţi stresată şi vrei să mănânci ceva nesănătos, încearcă să urmezi aceste reguli!

Loading...

Vezi şi

Ce regim de viaţă a adoptat prinţul Harry înainte de nunta cu Meghan Markle

Potrivit mass-media britanice, Meghan Markle i-a schimbat viaţa prinţului Harry, care, înainte de nuntă, a …