Foto: depositphotos.com

DIETA JAPONEZĂ. Cum reuşesc locuitorii din Țara Soarelui Răsare să rămână slabi şi să trăiască mult

Cu o rată de obezitate foarte scăzută şi o speranţă de viaţă mai lungă, Japonia este un model de sănătate şi, de asemenea, de model pentru ţările occidentale.

Prima condiţie: mai puţine calorii. Pentru a menţine un corp slab şi sănătos, japonezii preferă o dietă săracă în calorii, fără zaharuri, brânzeturi, prăjeli şi dulciuri. Se face astfel loc destul pentru legume şi alte plante, cum ar fi konjac, soia şi ierburi, care reprezintă aproape 80% din dieta lor. Urmează peşte, crustacee şi alge, apoi carne şi pasăre, orez şi, în final, grăsimi precum uleiul de rapiţă sau de susan, scrie Mediafax.

Japonezii se asigură şi că sunt hidrataţi cu apă şi au prin preajmă sobacha, infuzia de hrişcă prăjită care drenează şi detoxifiază organismul. Caloriile nu se numără, în cultura japoneză. Toată lumea, în schimb, practică „hara hachi bun”, care constă în potolirea a 80% din foame şi promovarea unei digestii corecte.

Beţişoarele au şi rol de încetinire

Pentru a limita numărul de calorii ingerate se recomandă, de asemenea, să mănânci într-o atmosferă liniştita sau prietenoasă şi să stai jos. Este important să mestecăm bine, să privim, să mirosim şi să apreciem cât mai mult ceea ce mâncăm, pentru a percepe cât mai bine saţietatea.

În ceea ce priveşte felurile de mâncare, folosirea bolului permite să consumi cantitatea potrivită de mâncare, să te bucuri mai mult de ea. Beţişoarele au, de asemenea, beneficiul de a încetini puţin şi de a permite să vă concentraţi asupra mesei, permiţând corpului să simtă saţietate mai devreme.

Konjac, o resursă pentru sănătate

Nu foarte cunoscut până de curând, acum este în dietele multor fotbalişti. Este konjac, o legumă rădăcinoasă asiatică care curăţă şi elimină din organism ceea ce este inutil. Foarte bogat în apă şi fibre, cu un aport caloric foarte scăzut, poate fi consumat în voie, pentru a satisface saţietatea şi a regla procesul digestiv.

Mâncărurile japoneze sunt întotdeauna foarte simple, făcute cu alimente gustoase şi cât mai puţin manipulate, pentru a păstra toate beneficiile nutriţionale. Pe lângă konjac, bucătăria este bogată în produse proaspete şi de sezon.

Utilizarea wok-ului pentru gătit este ideală pentru a găti rapid legumele, păstrând vitaminele, lăsând carnea şi peştele fragede şi moi. În plus, legumele şi peştele se consumă cel mai adesea crude, pur şi simplu tăiate bucăţi sau marinate cu oţet de orez, sake şi sos de soia, evitând astfel adăugarea de grăsimi şi păstrând vitaminele şi omega-3 bune.

Cum să eviţi gustările compulsive

Mersul pe jos, ciclismul, artele marţiale. Pentru a gestiona mai bine stresul şi a evita gustările compulsive, japonezii practică activitate fizică regulată, pentru a stimula muşchii, a respira mai bine, a se relaxa.

Chiar şi o simplă plimbare sau o sesiune de grădinărit ajută corpul şi mintea. Ideal este să mergi pe jos sau cu bicicleta timp de 30 până la 60 de minute pe zi, precum şi să practici un sport de anduranţă de două ori pe săptămână. Activităţile de relaxare precum meditaţia şi masajele sunt alternative pentru dezvoltarea spiritului zen.

Vezi şi

David Popovici vs Michael Phelps. Diferenţe uriaşe între dietele celor doi

Michael Phelps are cele mai multe medalii olimpice din istorie, 28, motiv pentru care este …

loading...