Foto: David Travis / Unsplash

Regula 20-20-20 pentru sănătatea ochilor. Cum să-ți protejezi privirea la calculator

Statul la calculator a devenit o rutină, parte a vieţii moderne. Dar în ceea ce priveşte evoluţia, ochiul uman nu a fost creat să privească atât de aproape obiecte, ore în şir. Din fericire, există mai multe soluţii care te vor ajuta să ai grijă de ochii tăi, scrie unica.md.

De ce să folosești ochelari la calculator?

Ochelarii de calculator te ajută să priveşti ecranul o perioadă mai lungă de timp, neobosind muşchiul. Vei vedea mai clar şi nu va trebui să depui efort suplimentar pentru a fi atent. Acest tip de ochelari arată exact ca cei obişnuiţi şi te vor ajuta să îţi ajustezi privirea la anumite distanţe, în funcţie de ecranele pe care le priveşti. Singura diferenţă este faptul că lentila are o tentă galbenă, menită să absoarbă lumina albastră extrem de dăunătoare, emisă de ecrane. Televizoarele şi monitoarele LCD şi LED produc o undă de lumină albastră, foarte dăunătoare biologiei şi fiziologiei ochiului. Şi deşi ochelarii sunt cea mai bună soluţie, poţi să îţi protejezi privirea şi prin alte metode. Spre exemplu, poţi lua o aplicaţie pentru mobil din categoria night shift, care va tarnsforma lumina albastră în lumină caldă.

Regula 20-20-20

Orele în şir petrecute în faţa calculatorului, la tv, cu tableta sau cu telefonul în mână pun o presiune mare pe ochiul tău. Ca orice altă parte a corpului, ochii vor fi încordaţi şi tensionaţi, lucru care va duce la înceţoşarea privirii, mâncărimi şi roşeaţă. Regula 20-20-20 spune că pentru fiecare 20 de minute de privit calculatorul sau tableta e bine să priveşti timp de 20 de secunde un obiect aflat la 20 m distanţă. Această pauză va relaxa ochiul pentru încă alte 20 de minute de lucru.

Consumă alimente benefice pentru ochi

Morcovii nu sunt singurul aliment care ajută la menţinerea sănătăţii ochilor. Legumele în nuanţa verde închis, nucile şi alunele, citricele care conţin multă vitamina C, carnea de vită bogată în zinc, ouăle bogate în luteină, cartofii dulci şi peştele gras (macrou, ton, somon, hering sau sardine) conţin nutrienţi esenţiali care ajută la menţinerea unei priviri sănătoase.

Vezi şi

Medicii au observat un lucru bizar la ochii unor pacienţi cu coronavirus

Un studiu efectuat de cercetătorii italieni ai Institutului de Boli Infecţioase notează că virusul care …

loading...