Aeroportul Cluj acuză blocaje care împiedică dezvoltarea

Conducerea Aeroportului Internațional Cluj a prezentat, marți, într-o conferință de presă, „blocajele instituționale” cu care se confruntă în ultima perioadă, „generate de cei trei noi membri ai Consiliului de administrație: Dl. Valentin Grigoriu, Dna. Diana Rădulescu și Dl. Daniel Persu”.

Potrivit aeroportului, „aceste blocaje au impact negativ asupra activității” și constau în:

  • „Neaprobarea accesării de finanțare europeană pentru dotări necesare desfășurării activității operaționale printre care autospeciale de stins incendii, în condițiile în care finanțarea europeană este de 98%, iar contribuția aeroportului ar fi de doar de 2% din valoarea acestora. Valoarea totală a echipamentelor este de 970.000 euro din care fonduri europene care pot fi atrase sunt în valoare de 950.000 euro, iar restul de 20.000 euro este contribuția proprie a aeroportului.”
  • „Neaprobarea condițiilor de formă și de conținut solicitate de către Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport din cadrul Ministerului Transporturilor pentru proiectele de investiții echipamente de securitate, fără niciun motiv întemeiat ceea ce ar putea duce la respingerea acestor proiecte. Valoarea echipamentelor de securitate este de aproximativ 11 milioane euro din care aproximativ 8,5 milioane euro este finanțare nerambursabilă.”
  • „Neaprobarea realizării unei noi căi de rulare absolut necesară întrucât calea de rulare Delta se află în exploatare de peste 50 de ani, inițial fiind pistă de decolare-aterizare și prezintă deteriorări majore și riscuri de siguranță. Acest obiectiv de investiții poate atrage finanțare europeană în valoare de aproximativ 7 milioane de euro.”
  • „Comunicate de presă prin care se anunță informații neadevărate privind „breșe de securitate”, „periclitarea siguranței” doar cu scopul de a denigra aeroportul, de a crea îngrijorare în rândul pasagerilor și companiilor aeriene și de a avantaja competitorii Aeroportului Internațional Cluj”.

Conducerea aeroportului a afirmat că „prin aceste acțiuni intenționate de sabotaj făcute cu bună știință se urmărește blocarea activității aeroportului, subevaluarea acestuia și favorizarea directă a aeroporturilor competitoare din România, dar mai ales favorizarea celor din Ungaria, Aeroportul Internațional Debrecen și Aeroportul Internațional „Ferenc Liszt ”Budapesta”.

CITIŢI AICI REACŢIA CONSILIULUI JUDEŢEAN CLUJ

Vezi şi

Angajamentul aeroporturilor europene: zero emisii de carbon până în 2050

Rezoluția privind angajamentul industriei aeroportuare pentru zero emisii de carbon până în anul 2050 a …