Bărbații care nu iau micul dejun se confruntă cu mai multe riscuri de a face o criză cardiacă sau de a muri din cauza unei maladii cardiace decât ceilalți care respectă masa de dimineață, potrivit unui studiu publicat luni în SUA.
Studiul a fost efectuat pe un număr de aproape 27.000 de bărbați, cu vârste între 45 și 82 de ani, care au acceptat să participe la un sondaj privind alimentația și consecințele sale asupra sănătății.
Rezultatele au arătat că bărbații care nu obișnuiesc să ia micul dejun se confruntă cu 27 % mai multe riscuri de a suferi o criză cardiacă sau de a muri din cauza insuficienței coronariene decât cei care iau o gustare dimineața.
Bărbații incluși în studiu care nu luau micul dejun erau mai tineri și deseori fumători, lucrau cu normă întreagă, erau celibatari, cu mai puțină activitate fizică și consumau deseori mai mult alcool.
”Nerespectarea micului dejun poate atrage unele riscuri, precum obezitate, hipertensiune, nivel mare al colesterolului și diabet, ceea ce poate duce cu timpul la o criză cardiacă”, a explicat Leah Cahill, de la Harvard School of Public Health, principalul autor al studiului.
sursa: AGERPRES