foto: depositphotos.com

Acestea sunt cele mai bune alimente pentru păr

De la seminţe la nuci, de la somon la ouă, sfaturi despre cum să-ţi hrăneşti eficient părul din interior.

Toamna îşi intră în drepturi şi, la fel ca frunzele copacilor, părul multora începe să cadă.

„Orice lucru care este bun pentru părul tău este bun şi pentru unghii şi piele. Un aspect sănătos al părului, pielii şi unghiilor reflectă şi o stare de sănătate la un nivel mai profund. Totul este legat de alimentaţie, de „combustibilul” pe care îl dăm organismului nostru pentru a funcţiona corect”, subliniază dr. Jessica Falcone, biolog nutriţie la Spitalul IRCCS San Raffaele Turro şi Clinica RAF First din Milano, potrivit Mediafax.

„Omul este ceea ce mănâncă”, celebrele cuvinte ale filosofului german Ludwig Feuerbach sunt mai actuale ca niciodată şi îşi găsesc confirmarea chiar şi în înfăţişarea umană, după cum a subliniat dr. Falcone.

„Cei care suferă de malnutriţie, pe lângă probleme de sănătate, au adesea pielea ternă, părul uscat, uneori subţiere. Trebuie spus că există şi factori externi, precum poluarea, sau factori emoţionali, precum stresul, care pot acţiona asupra părului şi pielii, precum şi asupra hormonilor, dar, în mod normal, o alimentaţie bogată şi variată îmbunătăţeşte sănătatea şi aspectul părului”.

Ce oferă o dietă pentru sănătatea şi frumuseţea părului? „Cu siguranţă, alimente bogate în întreg complexul de vitamine B, care stimulează metabolismul energetic şi întăresc toate celulele, inclusiv cele ale scalpului.

Deosebit de importante din acest punct de vedere sunt vitamina B6 şi vitamina B8 sau biotina, care hrănesc toate anexele pielii, cum ar fi unghiile şi pielea, precum şi părul. Vitaminele B sunt solubile în apă, aşa că trebuie luate cu alimente. Sunt prezente în ficat, gălbenuş de ou, carne, lapte şi brânzeturi, leguminoase şi legume cu frunze verzi”.

Antioxidanţi pentru păr

„Pentru păr, toţi antioxidanţii sunt, de asemenea, importanţi, în special vitamina C. Bogate în vitamina C sunt legume precum kiwi, citrice, roşii, ardei, fructe de pădure. Vitamina E are şi proprietăţi antioxidante mari, prezente în fructele uscate, seminţele oleaginoase, cerealele integrale şi legumele cu frunze verzi, precum şi în măsline şi uleiul de măsline extravirgin”.
Omega 3 este bun pentru păr

O dietă pentru sănătatea şi frumuseţea părului include şi alţi micronutrienţi fundamentali, precum omega 3. „Sursele de omega 3 sunt peştele gras, sardinele şi heringul, macroul şi somonul, păstrăvul şi tonul, dar şi alimentele de origine vegetală, precum fructele uscate şi seminţele oleaginoase”, aminteşte dr. Falcone.

Alţi aliaţi ai părului sunt unele minerale precum zincul, seleniul şi cuprul. „Zincul, util şi împotriva unor boli de piele precum psoriazisul, se găseşte în drojdie, carne, ficat, ouă, peşte, cereale integrale, lapte şi brânzeturi.

Tot în cereale şi carne găsim cuprul, în timp ce fructele uscate, seminţele oleaginoase, carnea roşie, cerealele integrale, peştele şi produsele lactate conţin seleniu, un element foarte important pentru funcţionalitatea glandei tiroide, care reglează multe funcţii ale organismului nostru dintr-un din punct de vedere metabolic.şi hormonal”.

Vezi și

E oficial! Femeile pot iesi la pensie la 48 de ani si barbatii la 50 de ani. Cine beneficiaza de această decizie

Angajații care beneficiază de o pensionare mai rapidă. Este oficial! Vârsta de pensionare. O decizie …