Alimente considerate sănătoase, dar care ar fi bine să le eviţi. În top, iaurturile light şi apele vitaminizate

Niciodată oamenii nu au fost mai preocupaţi de alimentația sănătoasă şi, totuşi, din ce în ce mai mulţi oameni se confruntă cu obezitatea. Problema este că, pe lângă varietatea opţiunilor alimentare, există foarte multe informaţii confuze, contradictorii, iar marketingul şi publicitatea esunt unele dintre cauzele pentru care s-a ajuns în această situaţie.

Numeroase produse sunt prezentate că fiind sănătoase, în jurul lor s-au creat adevărate campanii, vedetele şi-au asociat imaginea cu ele, însă, în multe cazuri, adevărul a fost spus doar pe jumătate, în cel mai bun caz.

Potrivit mujerhoy.com, dacă vrei să slăbeşti, renunţă la aceste alimente:

1. Granola

Granola şi-a câştigat faima datorită conţinutului ridicat de fibre şi a faptului că poate fi combinată cu iaurt, obţinându-se un mic dejun gustos şi sănătos. Totuşi, nu ar trebui neglijată cantitatea mare de zahăr şi de grăsimi. Jumătate de ceaşcă de granola are 210 kcal şi energia pe care o asigură este una „falsă”, provenită din zahăr. Nu ar trebui să ne începem ziua consumând alimente atât de procesate.

2. Smoothie-uri şi sucuri

A devenit o modă să consumăm fructele în formă lichidă, ca sucuri sau smoothie-uri. Totuşi, nutriţioniştii sunt de părere că prin stoarcere, vegetalele îşi pierd cei mai importanţi compuşi: fibrele. După „procesare” rămânem doar cu zahărul, implicit cu caloriile. Prin urmare, de preferat ar fi să mâncaţi un măr sau o salată mică de fructe.

3. Iaurt light cu arome

Este unul din primele alimente pe care nutriţioniştii cu experienţă îl interzic clienţilor lor, atât copii cât şi adulţi. Problema acestor iaurturi este că au foarte mult zahăr adăugat, aproape la fel de mult că o îngheţată. Indicat ar fi să alegeţi iaurturi simple şi să le îndulciţi cu miere sau fructe proaspete.

4. Batoane energizante

Când sunteţi pe fugă (şi de cele mai multe ori sunteţi), un astfel de baton vi se pare alegerea ideală pentru a va stăpâni foamea şi pentru a va putea continuă activităţile. Nutriţioniştii nu privesc această opţiune cu ochi buni: multe din ele conţin ciocolată, îndulcitori artificiali şi alte substanţe necunoscute.

5. Apele vitaminizate

Cuvântul „vitamine” specificat pe etichetă ne face să credem că alimentul este unul sănătos. Totuşi, dacă veţi compara în detaliu apa vitaminizată cu orice altă băutură carbogazoasă, veţi alege să beţi un pahar cu apă plata. Aproape toate aceste ape cu vitamine conţin, în medie, 31 de grame de zahăr.

6. Pâine sau paste cu multicereale

Dacă o pâine cu şapte cereale este sănătoasă, una cu 12 va fi ultra-sănătoasă? Nu acesta este calculul corect. Menţiunea „multicereale” înseamnă că s-au adăugat mai multe cereale, dar nu se specifică „natura” acestora, dacă au fost sau nu procesate. Ideal ar fi să alegem pâine sau paste 100% integrale pentru că doar acestea conţin şi fibre şi nutrienţi.

sursa

Vezi şi

Extrem de scumpe, dar foarte sănătoase. Cireşele, efecte neştiute asupra organismului

Cireșele sunt unele dintre cele mai delicioase fructe ale verii, preferate atât de cei mici, …

Un comentariu

  1. Foarte bine argumentat. Mulțumesc .