foto airportcluj.ro

Cum a ajuns Aeroportul Cluj la 2,7 milioane de pasageri. Concurenţa cu Budapesta şi bătălia pentru noi destinaţii

Toate calculele arată că, în 2017, Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” va atinge şi, probabil, chiar depăşi pragul de 2,7 milioane de pasageri. Un record în istoria aeroportului.

David Ciceo / foto airportcluj.ro

Directorul general David Ciceo a explicat cum s-a ajuns la această performanţă: „Vom depăşi 2,7 milioane de pasageri. Este cel mai bun an din istoria Aeroportului Cluj şi reprezintă rodul multor ani de muncă din partea întregului colectiv, un efort din partea Consiliului Judeţean Cluj. Ca investiţii, am avut sprijin deosebit din partea lor, dar a fost şi un efort managerial şi de marketing extrem de important. Dacă în 1996 aveam 32.000 de pasageri şi nimeni nu dădea şanse Clujului ca aeroport internaţional, iată că acum, în 2017, nu mai puţin de 75% din trafic este internaţional”, a declarat David Ciceo.

An bun şi pentru România

Este cel mai bun an pentru Aeroportul Cluj, dar şi pentru România. „În 2017 traficul aerian depăşeşte pentru prima data populaţia ţării. Vom avea peste 21 de milioane de pasageri transportaţi”, a anunţat directorul Aeroportului Cluj, care este şi preşedinte al Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Clujul, un milion de pasageri în plus faţă de 2016

„A fost un efort extraordinar din punct de vedere operaţional, al securităţii, al marketingului, să avem aproape un milion de pasageri în plus faţă de 2016. În ultimii doi ani, am avut peste 20 de destinaţii internaţionale noi. Orice destinaţie nouă este un mare risc pentru compania aeriană. Există companii şi destinaţii care nu au existat. O companie aeriană investeşte într-o destinaţie care, poate, nu dă rezultatele scontate. Un exemplu poate fi zborul de Bratislava, care nu a rezistat din mai multe motive – nu a nici aproape, nici departe -, însă noi speram să fie o destinaţie low cost pentru Viena. Apropos de Viena, sperăm să reluăm şi zborurile către capitala Austriei. Anul acesta au început zborurile către Malta, Stockholm, Larnaca, Nisa, Hamburg, Constanţa, Frankfurt. La acestea s-au adăugat două destinaţii turistice noi: Salonic şi Hurghada. S-au reluat aşadar zborurile către Egipt. Operatorii aerieni şi agenţiile ne garantează că turismul este sigur în acest moment în Egipt”, a precizat directorul general al aeroportului clujean.

La concurenţă cu Budapesta

În urma creşterii traficului de pasageri şi a deschiderii unor rute către marile hub-uri, care asigură legături în întreaga lume, Clujul a început să devină concurent pentru Budapesta, deşi diferenţele sunt în continuare semnificative.

„În 2016 am avut, ca zboruri noi, Memmingen – care este la o oră de Munchen, Varşovia – care asigură foarte multe conexiuni şi competiţie pentru Lufthansa. De asemenea, avem Istanbul prin Turkish Airlines. Iată un aspect foarte important pentru clujeni: după ce companiile LOT şi Turkish au intrat cu zboruri de pe Aeroportul Internaţional Cluj, Lufthansa a fost nevoită să scadă puţin preţurile pe anumite destinaţii. S-a creat o piaţă nouă, aşa că mult mai puţini clujeni şi transilvăneni merg cu microbuzele până la Budapesta, pentru a avea acces la anumite destinaţii”, a precizat David Ciceo.

„Noi avem un portofoliu de 46 de destinaţii, în timp ce Budapesta are aproximativ 100. Suntem deosebit de bucuroşi că, printr-un efort extraordinar, într-o competiţie în creştere, am reuşit să se vorbească de Aeroportul Cluj. În această regiune se vorbeşte acum de aeroporturile Budapesta, Cluj şi Bucureşti”, a mai spus directorul Aeroportului Cluj.

Luptă dură pentru pasageri. Chiar şi în justiţie

„Ca să putem asigura 46 de destinaţii, ca să putem 3 milioane de pasageri, am luptat cu competiţia. Am atacat mai multe hotărâri ale Consiliului Judeţean Mureş în Justiţie, pentru că ei finanţau ilegal aeroportul de acolo, şi am avut succes destul de mare. Noi dorim competiţie, dar dorim o competiţie corectă. Din punct de vedere managerial, ne vom comporta în continuare, ca aeroport, aşa cum cere Comisia Europeană, ca un investitor privat prudent. Asta înseamnă să protejăm interesele aeroportului, interesele Consiliului Judeţean Cluj şi interesele clujenilor. În legătură cu competiţia incorectă de la Târgu Mureş, vă dau un exemplu: este interzisă finanţarea parcării auto din fonduri publice, aşa că le-am atacat hotărârea de Consiliu Judeţean în instanţă şi am câştigat, deşi au strămutat procesele la Suceava, Alba Iulia, Oradea. Astfel am reuşit să ajungem la aproape trei milioane de pasageri şi să protejăm interesele clujenilor”, a declarat David Ciceo la postul de radio local Realitatea FM Cluj.

Vezi şi

aeroport cluj david ciceo wizz air

Creştere de 31% în 2017. Wizz Air a transportat 1,8 milioane de pasageri pe rutele din Cluj

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est şi …