Câţi americani au vizualizat pe Facebook anunţuri politice promovate din Rusia

Reţeaua de socializare Facebook a anunţat, luni, că aproximativ 10 milioane de utilizatori din Statele Unite au vizualizat cel puţin unul dintre cele 3,000 de anunţuri politice promovate prin intermediul unor conturi care au legături cu guvernul Rusiei, inclusiv în perioada campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale americane din 2016, relatează site-ul CNN, citat de Mediafax.

Cifrele prezentate în premieră de Facebook subliniază cât de eficientă ar putea fi implicarea în alegerile electorale prin intermediul media sociale, cu o investiţie minimă.

Cumpărătorii de anunţuri de promovare au cheltuit doar 100.000 de dolari, pe parcursul a doi ani, şi au vizat 10 milioane de persoane, potrivit datelor prezentate de Facebook. Mai mult de jumătate dintre anunţuri au fost vizualizate după alegerile prezidenţiale din SUA din 2016, indicând faptul că eforturile Rusiei de manipulare politică ar putea depăşi perioada campaniei electorale.

„44% din anunţuri au fost văzute înainte de alegerile din SUA din 8 noiembrie 2016, 56% au fost vizualizate după alegeri. Încă mai căutăm abuzuri pe platforma noastră, ancheta internă continuă. Sperăm că prin colaborarea cu Congresul, cu procurorul special şi cu partenerii noştri din industrie vom contribui la păstrarea persoanelor cu rele intenţii departe de platforma noastră”, a declarat Elliot Schrage, vicepreşedintele Facebook pentru politici şi comunicare.

Publicarea acestor date a venit la câteva ore după ce Facebook a oferit Congresului SUA o evidenţă detaliată a anunţurilor, inclusiv date despre cumpărători şi eforturile lor de direcţionare. Aceste înregistrări au fost transmise Comisiei de Informaţii şi Comisiei Juridice din Senat şi Camera Reprezentanţilor.

Elliot Schrage a mai precizat că majoritatea anunţurilor „par să se concentreze asupra mesajelor sociale şi politice cu scopul de a diviza, la nivelul spectrului ideologic, atingând subiecte de la chestiuni legate de comunitatea LGBT la problemele rasiale, până la imigraţie şi dreptul de a deţine arme”.

Oficialul companiei Facebook susţine că folosirea platformei de către Rusia reprezintă doar o parte dintr-un plan mult mai elaborat, iar Congresul SUA şi procurorul special Robert Mueller trebuie să elucideze această situaţie.

„Alegerile din 2016 din SUA au fost primul moment în care s-au raportat dovezi potrivit cărora factori străini au încercat să exploateze internetul pentru a influenţa comportamentul alegătorilor. Înțelegem mai multe despre abuzurile asupra serviciului nostru şi vom continua să investigăm pentru a afla tot ce putem. Realizăm că experiența noastră este doar o bucată mică dintr-un puzzle mult mai mare. Congresul şi procurorul special sunt în măsură să pună aceste lucruri cap la cap, deoarece au o putere mult mai amplă de investigare şi capacitatea de a obține informaţii din alte surse”, a mai spus Schrage.

Biroul Federal pentru Investigaţii, Senatul SUA şi Camera Reprezentanţilor au declanşat anchete în cazul ingerinţelor Rusiei în campania electorală şi al presupuselor contacte între apropiaţi ai preşedintelui Donald Trump şi oficiali ruşi. Procurorul special Robert Mueller coordonează investigaţiile.

Vezi şi

Un copil de 10 ani a supraviețuit miraculos după ce a căzut în Cascada Niagara

Un copil de 10 ani a supraviețuit în mod miraculos după ce a căzut duminică …